top of page
Studio96.png

Klyk är ett fiktivt skateboardvarumärke som grundades i Sundsvall och har sina rötter djupt förankrade i stadens skatekultur. Varumärket föddes ur en hyllning till 1970-talets skateboardscen, en tid då entusiaster började skejta i det ökända "Warehouse", en övergiven industrilokal som blev en samlingspunkt för de mest hängivna skejtarna.

Klyk tar till vara på den rebelliska och kreativa punkandan från 1970-talet och strävar efter att bevara den autentiska skatekulturen i både sina produkter och sitt community.

Värna är tänkt att vara ett bryggeri med fokus på svenska högtidstraditioner och med målet att låta alkoholfria alternativ bli en självklar del av firandet. Denna gången fokuserar varumärket på midsommartraditionen. Förutom dryck, förpackar Värna också andra produkter som vanligtvis är en del av firandet.

Klyk Skateboards är en hyllning till skatekulturen på 1970-talet i Sundsvall. Varumärket är skapat för dem som är vuxna nog att minnas känslan, men unga nog att fortfarande jaga den.

Värna Bryggeri tar stolthet i att förena tradition och innovation genom sina alkoholfria snapsvisor – små, melodiska budskapsbärare som både underhåller och uppmuntrar till reflektion. Dessa visor är skapade för att lyfta fram bryggeriets värderingar: hållbarhet, gemenskap och alkoholfri njutning. Varje snapsvisa är en hyllning till de svenska dryckestraditionerna, samtidigt som de bär på ett budskap om att njuta med omtanke.

KLYK SKATEBOARDS
ÅR: 2021

PLATS: Sundsvall

FORMGIVARE: Moa Lindgren/

Ida Flodman

Visuell identitet

Koncept

Förpackningsdesign
Typografi
Fotografi

Klyk Skateboards är en hyllning till skatekulturen på 1970-talet i Sundsvall. Varumärket är skapat för dem som är vuxna nog att minnas känslan, men unga nog att fortfarande jaga den.

KLYK SKATEBOARDS
ÅR: 2021

PLATS: Sundsvall

FORMGIVARE: Moa Lindgren/ Ida Flodman

Visuell identitet

Koncept

Förpackningsdesign
Typografi
Fotografi

Klyk är ett fiktivt skateboardvarumärke som grundades i Sundsvall och har sina rötter djupt förankrade i stadens skatekultur. Varumärket föddes ur en hyllning till 1970-talets skateboardscen, en tid då entusiaster började skejta i det ökända "Warehouse", en övergiven industrilokal som blev en samlingspunkt för de mest hängivna skejtarna.

Klyk tar till vara på den rebelliska och kreativa punkandan från 1970-talet och strävar efter att bevara den autentiska skatekulturen i både sina produkter och sitt community.

bottom of page